‘Son teknoloji’ dünyası
Vodafone FLEX’in bütçe dostu fırsatlar ve geniş ürün portföyü sunan bir ‘son teknoloji dünyası’ olduğunu anlatan Meltem Bakiler Şahin, “Müşterilerimiz, 12 aya varan ödeme kolaylığından yararlanabiliyor. Eski telefonunu getirip yenisini indirimli alabiliyor” dedi.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin toplam 10’u aşkın kategoride 1.000’den fazla ürünün yer aldığı Vodafone FLEX’in çok geniş ve çeşitli ürün portföyü sunan bir ‘son teknoloji’ dünyası olduğunu anlatıyor. “Türkiye dahil tüm Vodafone ülkelerinde uygulanan Vodafone FLEX ile müşterilerimize bütçe dostu fırsatlar, indirim avantajları ve çeşitli ödeme kolaylıkları sağlıyoruz” diyen Meltem Bakiler Şahin’le 1 yılı geride bırakan Vodafone FLEX’i konuştuk.
– Vodafone FLEX nedir? Kullanıcılara ne tür avantajlar sunuyorsunuz?
Yeni nesil perakende anlayışı doğrultusunda hayata geçirdiğimiz Vodafone FLEX, müşterilerimizin ihtiyaç ve talepleri için çok geniş ve çeşitli ürün portföyü sunan bir son teknoloji dünyası. Türkiye dahil tüm Vodafone ülkelerinde uygulanan Vodafone FLEX ile müşterilerimize bütçe dostu fırsatlar, indirim avantajları ve çeşitli ödeme kolaylıkları sağlıyoruz. Vodafone FLEX “ürünü seç, ödemeni seç ve kolayca al” ilkesine dayanıyor. Buna göre, müşterilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri çeşitli teknolojik ürünleri portföyümüzde bulunduruyoruz. Müşterilerimiz, 12 aya varan ödeme kolaylığı ve kredi kartsız alışveriş dahil çeşitli ve esnek ödeme avantajlarından yararlanabiliyor. Dilerlerse, eski telefonlarını getirip yeni telefonlarını indirimli alabiliyorlar.
– Vodafone FLEX, bir yılı geride bıraktı. Bu süreçte nasıl bir performans gösterdi?
Toplam 10’u aşkın kategoride 1.000’den fazla ürünün yer aldığı Vodafone FLEX, her yaşam tarzına uygun ürünleri portföyünde bulunduruyor. Akıllı telefonlardan akıllı saatlere, kulaklıklardan taşınabilir şarj cihazlarına kadar pek çok ürün, müşterilerimizin teknolojik ihtiyaçlarına hitap ederek beklentilerini karşılayacak çözümler sunuyor.
Vodafone FLEX’te son 1 yılda 500 bin müşteri kulaklık, 300 bin müşteri taşınabilir şarj cihazları ve 200 bin müşteri akıllı saat kategorilerinden çeşitli teknolojik ürünlerle buluştu. Bu süreçte yaklaşık 3 milyon teknolojik ürün ve satış sonrası hizmet paketini müşterilerimizle buluşturduk. Ayrıca, geliştirilmiş yapay zeka desteğiyle müşterilerimizin hayat tarzına en uygun teknolojik ürünleri kişiselleştirilmiş tekliflerle sunmaya devam ediyoruz. Bu tekliflerin tercih edilme oranı son 1 yılda yüzde 25’e ulaştı.
– Fiziksel ve online satış oranlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Müşterilerimiz, 2500 noktada aktif satış yapan mağazalarımızdan istediği ürünü yerinde inceleyip kendisine uygun ödeme imkânıyla hızla satın alabiliyor. Son 1 yılda yapılan satışların yaklaşık yüzde 80’i mağazalarımızda gerçekleşti. Mağazaya gelen müşterilerimiz, iş ortaklarımıza özel kurulan alanlarda teknolojik ürünleri deneyimleyip, kendilerine en uygun ürünü tercih edebiliyor. Bu yıl bir yeniliğe daha imza attık. Mağazalarımıza akıllı saat masaları kurduk. Müşterilerimize diledikleri markadan kendilerine en uygun akıllı saati tercih etme olanağı sağladık.
Müşterilerimiz, dilerlerse, online satış kanalını da kullanabiliyor. Online alışverişlerde Türkiye genelinde kapıya teslimat hizmeti, İstanbul içinde ise aynı gün hızlı teslimat seçeneği sunuyoruz. Müşterilerimiz, “gel incele adresine gönderelim” servisinden de yararlanabiliyor. Online mağazada beğendikleri bir ürünü fiziksel mağazada deneyimleyebiliyor ve ürünü satın almak istediklerinde, yapay zeka tabanlı kişisel dijital asistanımız TOBi üzerinden sipariş verip istedikleri adrese teslimat yapılmasını sağlayabiliyor.
Yapay zeka destekli teklif
– Vodafone FLEX için gelecek planlarınız neler?
Vodafone FLEX’i geliştirmeyi ve gerek perakende gerekse online kanalımızda ezber bozan işlere imza atmayı sürdüreceğiz. Müşteri ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmak amacıyla portföyümüze katacağımız yeni kategori ve markalarla Vodafone FLEX dünyasının ürün yelpazesini genişletmeye ve müşterilerimizi teknolojiyle buluşturmaya devam edeceğiz. Ödeme konusundaki esnekliği ön planda tutarak, müşteri memnuniyetini en iyi seviyeye taşımayı; yapay zeka destekli kişiselleştirilmiş tekliflerle müşterilerimizin hayat tarzına en uygun ürünleri sunmayı hedefliyoruz. Yeni dönemde yeni ürün ve hizmetlerimizi deneyimlemek isteyen müşterilerimize mağazalarımız, Vodafone Yanımda uygulaması ve kişisel dijital asistanımız TOBi üzerinden hizmet vermeye devam edeceğiz.
Eski telefonlar nakde dönüşüyor
– Vodafone FLEX’te eski telefonların değerlendirilmesine yönelik bir hizmetiniz var mı?
Müşterilerimize “Eski telefonun Vodafone’da değerli” mottosuyla hizmet veriyoruz. Müşterilerimiz, eski telefonlarını hızla nakde dönüştürebiliyor ya da yeni bir cihaz alırken eski cihazlarını getirip yüzde 30’a varan indirimlerle yenilenmiş ve 1 yıl garantili telefon sahibi olabiliyor. Eski telefonların toplanması için sunduğumuz bu tekliflerle son 1 yılda 50 bin cihazı geri dönüşüme kazandırdık. Bu cihazlar yeniden dönüştürülerek daha yeşil bir gezegen oluşmasına da önemli katkı sağladı.
– Vodafone FLEX müşterilerine ödemelerde kolaylık sağlıyor musunuz?
Çeşitli ödeme kolaylıkları sunuyoruz. Vodafone FLEX’te son 1 yılda en çok tercih edilen ödeme şekli faturaya ek 12 ayda ödeme seçeneği oldu. Müşterilerimiz, dilerlerse, ön ödeme ile ürünün belli bir tutarını önden ödeyip kalanı için uygun bir ödeme planı oluşturabiliyor. Ayrıca, kredi kartsız alışveriş imkânı ve buna ek olarak birçok bütçe dostu ödeme yöntemiyle kolay alışveriş deneyimi de sunuyoruz. Vodafone mağazaları ve Vodafone Yanımda’ya gelen müşterilerimiz, diledikleri kategoriden diledikleri ürünü, kredi kartı gerekmeden, faturaya ek kendi seçecekleri ödeme imkânıyla satın alabiliyor.
– Satış sonrası hizmetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Akıllı telefonlara yönelik Ekran Kurtaran Paket, Bronze Paket, Silver Paket ve Gold Paket olmak üzere 4 ayrı paket sunuyoruz. Son 1 yılda 300 bini aşkın müşterimizi satış sonrası hizmet paketleriyle buluşturduk. En çok tercih edilen ürünümüz Gold Paket oldu. Bu kapsamlı hizmet paketi, müşterilerimizin telefonlarını tamir ettirirken karşılaştıkları yüksek maliyetleri düşürmeyi hedefliyor. Ek olarak, garanti içi ya da dışı yaşanılan herhangi bir aksaklıkta müşterilerimizin sürdürülebilir iletişim sağlayabilmesi için yedek cihaz hizmeti de sunuyoruz. Özellikle akıllı telefon ekran onarımlarının pahalı olma eğiliminde olduğu günümüzde, ortalama akıllı bir telefon ekran onarım maliyeti 15 bin TL seviyesine ulaşıyor. Bu yüksek ekran onarım maliyetlerine bakıldığında, Vodafone FLEX ile sunduğumuz satış sonrası hizmet paketleriyle, müşterilerimize sadece iletişim hizmeti değil, aynı zamanda cihazlarını uzun ömürlü kullanmalarını sağlayacak bir güvence de sunmuş oluyoruz.